Toen ik voor het eerst een Social Connector werd genoemd en ik hierover meer wilde weten werd mij The Tipping Point aanbevolen.
Een ieder van ons heeft een rol welke bijzonder is door dat unieke talent dat een ieder in ons draagt. Gladwell geeft in The Tipping Point met diverse voorbeelden prachtig weer hoe een bepaald persoon op de juiste plaats op het juiste moment een immens verschil kan maken. Of je nu een ‘ Social Connector’ (verbinder), een ‘ Maven’ (verkenner) of een verkoper bent, allemaal dragen wij bij aan het magische moment dat een product of een persoon geheel onverwachts trendy of interessant wordt, een epidemie veroorzaakt.
Gladwell geeft in The Tipping Point aan dat er drie ingredi nten zijn welke een epidemie kunnen veroorzaken: de Wet van de Enkelingen, de Beklijvende Factor en de Kracht van de Context.
Het zijn de verbinder, de verkenner en de verkoper die ‘ besmetten’ en een trend veroorzaken, hier is natuurlijk de gunfactor van groot belang. Vervolgens is het de beklijvende factor die ervoor zorgt dat de trend onvergetelijk zal zijn (denk bijvoorbeeld aan de reclames van Even Apeldoorn bellen). De Kracht van Context laat vervolgens zien dat epidemie n sterk be nvloed worden door hun situatie door de omstandigheden en de gesteldheid en bijzonderheden waarin ze opereren. De Kracht van de Context toont dat mensen vatbaarder zijn voor de kleinste meest subtiele en meest onverwachte factoren dan ze denken.
Voor de ondernemende lezer is dit een zeer interessant boekje. In The Tipping Point wordt namelijk ook het fenomeen van de mond-tot-mondreclame belicht en besproken, wat zeker van nut kan zijn voor het gebruik van social media.
| Disclaimer | Sitemap | Colofon | Privacy statement |